Ordre Teutonique
aankomst Bill Turner Blason10
Ordre Teutonique
aankomst Bill Turner Blason10
Ordre Teutonique
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

 
Rome  AccueilAccueil  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-29%
Le deal à ne pas rater :
PC portable – MEDION 15,6″ FHD Intel i7 – 16 Go / 512Go (CDAV : ...
499.99 € 699.99 €
Voir le deal

 

 aankomst Bill Turner

Aller en bas 
3 participants
AuteurMessage
Bill turner
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 134

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeDim Juil 03 2011, 01:35

(Amsterdam)

op deze da des heerens, was Bill al vroeg op gestaan ondanks zijn lange vermoeide reis van uit Rotterdam. In de taverne waar hij een kamer had gehuurd stond de ontbijd tafel al klaar. het boek der gedeugden had hij alklaar gelegd de dag er voor, nadat hij zich aangekleed had ging hij eerst naar de stallen, die bevonden zich achter de tarverne. zijn trouwe vierbeenige metgezel stond ook al op zijn beenen, bill verzorgden hem zoals elke morgen met wat haver en hooi, na de roskam beurt nog wat vers stroo in het hok. stond zijn met gezel er weer prima bij. na een klopje op de hals. liep bill trug naar zijn kamer waar hij zich opfriste, bij het aankleden stond hij voor de keuze. zal hij zijn kilt dragen of gewoon een sobere bruine broek. bill koos voor de broek. en ging naar de ontbijttafel. voude zijn handen in een. en nam wat fruit, brood en wat melk. daarnaar sloot bill weer zijn handen in een en dankte jah voor de voortreffelijke ontbijt die hij zojuist had mogen nutichen. als bill nog wat briefen schrijft hoord hij de kerk klokken luiden. bill legd de ganseveer trug en stop de brieven weg. in gepaste loop liep hij naar de kerk waar eerwaarde taliasup haar dienst zal houden. na de dienst vervolgde bill zijn weg trug naar de herberg. bedankte de herbergier voor zijn gastvrijheid, en maakte zijn paard klaar voor vertrek. naar Krimpen aan de ijssel. Ook bill had van de orde gehoord en eerder die week heer florius de weg gevraagd.


(krimpen)

Bill kon het kasteel al van ver zien staan. percies zoals de heer florius hem uit gelegd had. als hij bij de poort komt stapt hij van zijn paard. loopt een paar meter van zijn paard en leg daar op de grond zijn hef en provooststok op de grond. en loop weer trug naar zijn paard. met de teugel in zijn hand roept hij


Heer Otto, Deze simpele boeren zoon meld zich bij de poort van de Teutoonse orde, Mijn naam is Bill Turner uit Rotterdam.

vervolgens wachte Bill Turner op de komst van otto
Revenir en haut Aller en bas
Bill turner
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 134

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeMar Juil 05 2011, 23:23

Drie dagen en drie nachten had Bill Turner alias Bootstrapbill voor de poorten van de orde door gebracht. Ondanks dat hij enkele schimmen achter het hek dacht teherkenen, had geen mens hem een woord waardig gevonden. NOU ja geen mens, dat was meschien iets teruim genomen. De voorbij trekkende reizigers en handelaren hadden hem vriendelijk begroet. Als Bill de derde dag zijn bepaking controleerd schik hij, hij is zowat door zijn gierst en water heen. Er is nog maar net genoeg om zijn trouwe vierbeenige metgezel tevoederen en van water tevoorzien. Het arme dier was van drie dagen wachten wat stram geworden in de beenen, dus kon wel wat beweging gebruiken. Dat zelfde gelden ook voor Bill, na drie dagen niks toen, wachten en gierst was hij verveeld en slecht gehumeurd geworden. Nadat hij zijn paard verzorgd had, raapte hij zijn hef en provoost stok maar weer eens op. Als hij dan ook zijn hef achter zijn rug aanbrengt en op zijn paard stapt. stapt hij eerst wat rond. zijn metgezel was goed stram geworden. Als hij vervolgen van het kasteel weg stapt kijk hij nog eens om of hij inderdaad niemand ziet staan bij de poort. Bill mompeld nog iets als

Hoezo een nutteloos bestaan, drie hele dagen naar de beerput
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeMer Juil 06 2011, 12:01

Een nors geluid komt vanachter de poorten

Ja wat moet dat hier? We zijn in diepe rouw als u het nog niet had gezien. Zondag is er wel een dienst in de Sint Nikolaas. Een beetje voor de poort gaan liggen waar niemand je ziet zeker. mopperdemopper

De deur zwaait open een een grimmig uitziende poorwachter staat me de armen in de zij naar de landlopen te staren.

Revenir en haut Aller en bas
Bill turner
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 134

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeMer Juil 06 2011, 12:51

Als Bill nog eens omkijkt, ziet hij een fors gedaante op de weg staan

MMhh, dus toch volk, wel blijkbaar heeft jah zijn beslissing herzien

Hij went zijn paard tot omkeer en in een flinke pas keert hij trug naar de poort van de orde. als hij bij de poort komt ziet hij dat de gedaante Otto moest zijn. en hij keek alles behalve vrolijk. Bill stijgd van zijn paard en bindt het vast aan de wil waar hij zojuist drie dagen had gewacht. bill loopt met gepaste pas op otto af

Een goeden morgen, Heer otto. Aller eerst mijn verontschuldiging wegens het verstoren van de rouwpiriode. Juist in deze Tijden moeten we steun en kracht zoeken bij elkaar. Ik had me graag aangemeld bij de teutoonse orde. Maar als u het ongeschikt vind om in donkere tijden een nieuwe volgeling teverwelkomen. Dan Zal ik zeker vroeg of laat nog eens trug keeren. immers nieuw leven doet leven.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeMer Juil 06 2011, 13:01

mmm, wel uw woorden doen nog iets deugd in donkere dagen. Hebt u het manifest al gelezen? en u moet uw wapens afleggen hier bij mij als u verder durft.

Otto kijkt eens over de weg of er geen valstrik is geplaats. Met al die rare groepen die laatst Utrecht en Amsterdam bestormen en de Leeuwen van Juda in het achterhoofd let Otto liever op dan dat hij zijn zwaard moet trekken...
Revenir en haut Aller en bas
Bill turner
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 134

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeMer Juil 06 2011, 13:11

mmm, wel uw woorden doen nog iets deugd in donkere dagen. Hebt u het manifest al gelezen? en u moet uw wapens afleggen hier bij mij als u verder durft.


Heer Otto ik heb hier drie dagen gewacht, tijd genoeg om het manifest telezen dacht ik zo. als wapens heb ik enkel mijn hef en mijn provoost stok

bill maakte zijn hef los van zijn rug en zijn provoost stok van zijn heup, en gaf ze aan de Heer Otto
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeMer Juil 06 2011, 23:47

Heer Otto ik heb hier drie dagen gewacht, tijd genoeg om het manifest telezen dacht ik zo. als wapens heb ik enkel mijn hef en mijn provoost stok

Sommigen liggen zelfs een week in het gras na te denken over een mooie boeredochter, zonder ook maar eens gehoort te hebben van een manifest. Kom binnen in de binnenplaats, dan zal ik de Wärter informeren over uw komst.

En Otto wijst naar de binnenplaats waar de imposante gestalte van Ritter Sjnoel op zijn sokkel uitkijkt over de wereld achter de poorten van Krimpen, tot Otto de poorten sluit. Een jonge reiter neemt de zorg van het paard op zich...

(ooc: wachten is normaal niet zo lang, dus ik hoop dat de wärter en hochmeister niet irl op vakantie zijn, if so, sorry maar gedult...)
Revenir en haut Aller en bas
Bill turner
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 134

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeMer Juil 06 2011, 23:57

Sommigen liggen zelfs een week in het gras na te denken over een mooie boeredochter, zonder ook maar eens gehoort te hebben van een manifest. Kom binnen in de binnenplaats, dan zal ik de Wärter informeren over uw komst.


Bill knikt begrijpend, en loopt de binnenplaats op, Terwel Bill wacht denkt hij, opzich niet zo'n hele verkeerde gedachten om over de schoonheden van jah's geschenken natedenken
Revenir en haut Aller en bas
Elequest
[NL] Gross Hospittler
[NL] Gross Hospittler
Elequest


Nombre de messages : 1355
Localisation RR : holland, Haarlem
Niveau : level 4 kerk

Feuille de personnage
Force:
aankomst Bill Turner Left_bar_bleue0/0aankomst Bill Turner Empty_bar_bleue  (0/0)
Niveau:
Armement:

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeJeu Juil 07 2011, 09:57

Hochmeister Elequest hoorde van een van de monniken dat er een bezoeker bij de poort stond. Er heerste al enige tijd stilte binnen de muren van Krimpen. Het overlijden van de paus had diepe indruk gemaakt.

Toch bleek er in deze moeilijke tijd een reiziger bij krimpen aangekomen te zijn.. Normaal handelde De Wärter zaken bij de poort af maar vandaag besloot Elequest zelf maar naar de poort te gaan.

Hij zag op afstand dat de bezoeker zijn wapen bij Otto inleverde.


Goedendag Heer

Mijn naam Is Elequest van Staverden. Ik ben Hochmeister van de Teutoonse orde hier in Krimpen. Welkom

Waar kan ik u mee van dienst zijn?

_________________
Ritter Elequest  van  Staverden
Elequest12klein-1
Revenir en haut Aller en bas
Bill turner
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 134

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeJeu Juil 07 2011, 10:54

terwel Bill wachte liep er een man op hem af

Goedendag Heer

Mijn naam Is Elequest van Staverden. Ik ben Hochmeister van de Teutoonse orde hier in Krimpen. Welkom

Waar kan ik u mee van dienst zijn


Goedendag, heer Elequest van Staverden.

Hochmeister, ik had me graag aan de teutoonse orde gebonden, Het waaken over Jah's woord zie ik als een eer, De allermachtige heeft al enige tijd het licht in de oogen geschonken en helpt me steeds weer door donkere pirieodes heen. Het word dus tijd dat ik iets trug gaat doen voor De allermachtigen, Enkel zondags bidden is voor mij niet voldoend.

Revenir en haut Aller en bas
Elequest
[NL] Gross Hospittler
[NL] Gross Hospittler
Elequest


Nombre de messages : 1355
Localisation RR : holland, Haarlem
Niveau : level 4 kerk

Feuille de personnage
Force:
aankomst Bill Turner Left_bar_bleue0/0aankomst Bill Turner Empty_bar_bleue  (0/0)
Niveau:
Armement:

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeJeu Juil 07 2011, 11:21

Ik ben blij dat te horen. Ik zal u gelijk de sleutel geven van de zaal der sollicitanten.
Wärter Florius zal u daar hopelijk snel ontvangen. Ik zal een oogje in het zeil houden mocht hij te druk zijn.

_________________
Ritter Elequest  van  Staverden
Elequest12klein-1
Revenir en haut Aller en bas
Bill turner
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 134

aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitimeJeu Juil 07 2011, 11:27

Ik ben blij dat te horen. Ik zal u gelijk de sleutel geven van de zaal der sollicitanten.
Wärter Florius zal u daar hopelijk snel ontvangen. Ik zal een oogje in het zeil houden mocht hij te druk zijn.


Heer Hochmeister, mijn dank is nu al zeer groot

bill loopt richting de hal waar hij de solicitatie kan gaan doen
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





aankomst Bill Turner Empty
MessageSujet: Re: aankomst Bill Turner   aankomst Bill Turner Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
aankomst Bill Turner
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Ordre Teutonique :: Marienburg - Ordo Teutonicus :: Porta Barbakane :: Archives / Archiv / Archief / Archivi-
Sauter vers: