| Aankomst John de Mérode | |
|
|
Auteur | Message |
---|
John de Mérode
| Sujet: Aankomst John de Mérode Jeu Nov 29 2012, 14:26 | |
| De nieuwe minister van onderwijs en cultuur is aangekomen en wacht aan de poort. | |
|
| |
Otto Gardien
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Jeu Nov 29 2012, 14:54 | |
| Otto is nogal moe en wil net gaan slapen als er weer iemand voor de poost staat.
Al mopperend loopt hij naar de poort.
Eerst is het maanden rustig, dan wordt het winter en komen als horden zich aanmelden, de meeste hebben niet eens het handvest gelezen of zijn gedoopt.
Otto opent het poortje en laat eens zien dat hij tot de tanden gewapend is.
Ja wat mot dat zo laat nog. De kerk is morgen weer open, en mijn kippensoep is al op. Daarbij mag ik niemand meer binnenlaten, want ze zijn aan het overleggen of zo. Als je komt om je aan te melden, ik hoop dat je het handvest gelezen hebt, anders kom je morgen maar terug...
| |
|
| |
John de Mérode
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Jeu Nov 29 2012, 15:57 | |
| Ja wat mot dat zo laat nog. De kerk is morgen weer open, en mijn kippensoep is al op. Daarbij mag ik niemand meer binnenlaten, want ze zijn aan het overleggen of zo. Als je komt om je aan te melden, ik hoop dat je het handvest gelezen hebt, anders kom je morgen maar terug...
John kon zijn oren niet geloven over de botheid van de poortwachter.
Beste man ik ben een functionaris van het Graafschap Holland en ik kom in die hoedanigheid van minister van onderwijs en cultuur voor het overleg en ik ben uitgenodigd nota bene.
Ik heb een hele lange weg afgelegd en ik ben moe en mijn paard moet eten en drinken hebben. | |
|
| |
Otto Gardien
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Ven Nov 30 2012, 02:41 | |
| Na de blunder laatst met de Graaf van Holland vind Otto dat hij maar geen kansen moeten nemen, zometeen moet hij nog de hele Sint Nikolaas gaan zwabberen.
Eh.. Mijn excuses heer. Het is niet vaak dat we gasten hebben, meestal komen ze hier bedelen voor eten of denken ze ridder te zijn voor hun tijd. Ik zal de Hochmeister waarschuwen...
Om daarna de poort open te maken en een reiter te gebaren om voor het paard te zorgen.
Hier beste heer, ik moet u vragen uw wapens aan mij af te staan, immers regels zijn regels, wacht hier bij het warme vuur, dan haast ik me om de Hochmeister te halen. | |
|
| |
Elequest [NL] Gross Hospittler
Nombre de messages : 1355 Localisation RR : holland, Haarlem Niveau : level 4 kerk
Feuille de personnage Force: (0/0) Niveau: Armement:
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Ven Nov 30 2012, 05:52 | |
| Elequest was gehaald door Otto. Hij meld zich bij de poort en ziet daar een voor hem onbekende man staan.
Dag heer. Ik ben Elequest van Staverden. Hochmeister van de Orde hier in krimpen. Waarmee kan ik u helpen? _________________ Ritter Elequest van Staverden | |
|
| |
John de Mérode
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Ven Nov 30 2012, 07:22 | |
| Sjonnie gehoorzaamde en gaf zijn dienstzwaard af aan aan de poortwachter.
Dag heer. Ik ben Elequest van Staverden. Hochmeister van de Orde hier in krimpen. Waarmee kan ik u helpen?.
Sjonnie maakte een beleefde buiging.
Mijn naam is John de Mérode en ik ben Minister van cultuur en onderwijs en geloofszaken,de nieuwe Graaf heeft mijn gezonden om deel te nemen in jullie vergaderingen vanwege mijn functie.
| |
|
| |
Nombre de messages : 1355 Localisation RR : holland, Haarlem Niveau : level 4 kerk
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Ven Nov 30 2012, 07:32 | |
| Welkom Exelentie
U komt waarschijnlijk voor de bespreking van het Concordaat? Ik heb nog een persoonlijk vraag aan u. U bent Minister van religie maar kan u niet terug vinden in de doop registers. Dit is wel zeer wenselijk voor een minister die geloof onder zich heeft. _________________ Ritter Elequest van Staverden | |
|
| |
John de Mérode
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Ven Nov 30 2012, 07:36 | |
| Sjonnie kwam een beetje rood aan.
Vergeef me dat ik niet gedoopt ben mijn moeder en vader vonden dit niet nodig maar ik ben zelf gelovig maar na hun dood had ik enorm veel werk op de boerderij en is dit een beetje in de vergeethoek gekomen. Ik zal als goede gelovige burger in mijn termijn als Minister een doop aanvraag doen in Rotterdam. | |
|
| |
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Ven Nov 30 2012, 07:43 | |
| Het is vergeven. Het doet mij goed te horen dat u zich alsnog wil laten dopen. Vader colar zal uw aanvraag verwachten. Hij is tevens de medeonderhandelaar van de Teutoonse orde. komt u verder dat begeleid ik u naar de westertoren. _________________ Ritter Elequest van Staverden | |
|
| |
John de Mérode
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode Ven Nov 30 2012, 07:47 | |
| Het is vergeven. Het doet mij goed te horen dat u zich alsnog wil laten dopen. Vader colar zal uw aanvraag verwachten. Hij is tevens de medeonderhandelaar van de Teutoonse orde. komt u verder dat begeleid ik u naar de westertoren.
Er viel een kleine last van zijn schouder en de strenge stem van de Hochmeister verzachte nadat hij te horen gekregen had dat hij zich wilde dopen.
Hij volgde ingetogen de excellentie.
| |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Aankomst John de Mérode | |
| |
|
| |
| Aankomst John de Mérode | |
|