Ordre Teutonique
Aankomst van Lasse Blason10
Ordre Teutonique
Aankomst van Lasse Blason10
Ordre Teutonique
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

 
Rome  AccueilAccueil  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
-55%
Le deal à ne pas rater :
Coffret d’outils – STANLEY – STMT0-74101 – 38 pièces – ...
21.99 € 49.04 €
Voir le deal

 

 Aankomst van Lasse

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Lasse
Bewerber
Lasse


Nombre de messages : 8
Localisation RR : Heusden

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeDim Déc 23 2012, 12:32

Met een kort rukje liet hij zijn paard halt houden. Vertwijfeld keek hij om zichheen, en even leek hij zich te bedenken.
Hij maakte aanstalten zijn paard te wenden, maar liet het beest halverwege zijn draai weer halt houden.
Zijn verkleumde blauwe vingers graaide onder zijn grijs grauwe cape. Het metaal leek warm aan te voelen.
Zijn steeds gevoellozer wordende vingers hadden moeite het medaillon uit zijn zak te halen.

Met het medaillon stevig in zijn linkerhand geklemd, sluit hij even zijn ogen, en vroeg zich af of dit werkelijk was wat hij wilde.
Er waren zo veel huurlingen legers waar hij voor geld kon strijden.
Met een geïrriteerde blik stopte hij het medaillon weer terug in zijn zak.


Verdomde erfenis.
Revenir en haut Aller en bas
Lasse
Bewerber
Lasse


Nombre de messages : 8
Localisation RR : Heusden

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeLun Déc 24 2012, 07:12

Hij stopte de metalen hanger weer in zijn binnenzak. En klemde zijn handen tussen zijn bovenbenen en het zadel.
In een poging deze weer tot leven te wekken. Afwachtend keek hij naar de schijnbaar verlaten torens van het fort voor hem.
Enkel de banieren vertelde hem dat dit de goede plek moest zijn. Eenzaam leken ze in de ruwe winterwind weg te willen vliegen.
Vastgehouden door de stok, vast gepriemd in het beton van de grauwe torens. Misschien moest hij het voorbeeld van de
banieren maar volgen. Moest hij omkeren en met de windrichting mee gaan.

Met zijn rechterhand graait hij in de zadeltas achter zijn been en pakt een gedroogd stuk vlees. Hij probeerde zich een
voorstelling te maken van de orde. Wat als er hier niemand was, stond hij hier morgen nog te verkleumen en zich druk te maken.
Terwijl de strijders der Teutonen weet ik waar in Holland waren om de vermeende aanslagen te verijdelen.

Met het laatste stuk gedroogd vlees hangend tussen zijn lippen, pakte hij de teugels en maakte aanstalten te vertrekken.

Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeMer Déc 26 2012, 13:59

Otto hoorde een stem aan de poort, hij had toch niemand horen kloppen? Met een zucht staat hij op en opent de poort. De man die blijkbaar verwacht dat deuren automatisch open gaan zonder dat er op geklopt wordt scheen alweer te willen vertrekken. Misschien moest hij maar niets zeggen, dan had hij minder werk, maar dat zouden ze in de orde vast niet zo leuk vinden.

Wie bent u?
Revenir en haut Aller en bas
Lasse
Bewerber
Lasse


Nombre de messages : 8
Localisation RR : Heusden

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeJeu Déc 27 2012, 05:01

Lasse liet zijn oogleden even zakken bij het horen van de stem achter hem. De stem klonk hem nors in de oren. Hij wendde zijn paard en bekeek de man.

Ik kom in naam van JAH. Mijn diensten zijn de uwe.

Even dacht hij na over zijn eigen woorden, het was nog steeds meer zijn intuitie die hem hier heen had gebracht dan zijn eigen overtuiging.

Dat is als u ze wilt hebben. Prevelde hij er zachtjes achteraan.

De jonge Lasse stapte van zijn paard en liep een paar stappen naar voren. Boog zijn hoofd iets naar voren en keek de man weer aan.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeJeu Déc 27 2012, 18:22

Otto keek de man aan. Hij had niet veel zin om veel te zeggen dus kwam maar metteen ter zake.

Voor u binnen mag moet u het Handvest der Teutoonse Orde gelezen hebben.

Terwijl hij dit zei wees hij naar een papier dat naast de poort hing

(https://ordreteutonique.1fr1.net/t249-dutch-handvest-der-teutoonse-orde )

U moet ook uw wapens afgeven aan mij, bij het buiten gaan kan u deze weer komen halen
Revenir en haut Aller en bas
Lasse
Bewerber
Lasse


Nombre de messages : 8
Localisation RR : Heusden

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeVen Déc 28 2012, 10:31

Lasse deed een paar stappen naar voren en zette zijn wijsvinger op het perkament waar de man naar had gewezen. Vluchtig las hij het door en draaide zich richting de man bij de poort.

Ik ben bekend met het document, het is mij eerder onder ogen gekomen. Had ik anders hier voor de poort gestaan?

Lasse schudde licht het hoofd, zijn vingers begonnen al het gevoel te verliezen, evenals zijn geduld. Lasse trok zijn mantel wat verder over zijn schouders, zijn borstkas iets meer bedekkend tegen de gure wind.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeDim Déc 30 2012, 08:13

Wel dan..

Voor ik u binnenlaat moet u uw wapens aan mij afgeven, als u er mocht dragen, daarna kan u binnen doorlopen naar de zaal der solicitanten
Revenir en haut Aller en bas
Lasse
Bewerber
Lasse


Nombre de messages : 8
Localisation RR : Heusden

Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitimeDim Déc 30 2012, 09:02

Verkleumd blaast Lasse in zijn handen, geeft een knikje met zijn hoofd, en loopt door de poort.

Meer dan dit mes, heb ik niet bij mij, heer!

Krampachtig door de met koude, stijf geworden tenen, waggelt hij in de richting die de heer hem gewezen had.

Ik mag hopen dat ze sneller zijn in vuur aanmaken, dan in een poort openen.Prevelt Lasse mopperend, zijn hoofd begravend in zijn tuniek.

Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Aankomst van Lasse Empty
MessageSujet: Re: Aankomst van Lasse   Aankomst van Lasse Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Aankomst van Lasse
Revenir en haut 
Page 1 sur 1
 Sujets similaires
-
» Aankomst Arkimbo
» Aankomst van Jhs
» Aankomst Diekiejj
» Aankomst Karanda
» De aankomst van Berserkergang

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Ordre Teutonique :: Marienburg - Ordo Teutonicus :: Porta Barbakane :: Archives / Archiv / Archief / Archivi-
Sauter vers: