Ordre Teutonique
Aankomst Sanjaya de Ligne Blason10
Ordre Teutonique
Aankomst Sanjaya de Ligne Blason10
Ordre Teutonique
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

 
Rome  AccueilAccueil  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment :
Funko POP! Jumbo One Piece Kaido Dragon Form : ...
Voir le deal

 

 Aankomst Sanjaya de Ligne

Aller en bas 
2 participants
AuteurMessage
Sanjaya de Ligne

Sanjaya de Ligne


Nombre de messages : 9
Localisation RR : NL

Aankomst Sanjaya de Ligne Empty
MessageSujet: Aankomst Sanjaya de Ligne   Aankomst Sanjaya de Ligne Icon_minitimeMer Sep 01 2021, 15:58

De hele nacht had ze liggen draaien in haar bed. Hoewel de lakens geurden naar lavendel lukte het haar niet in slaap te vallen.
Haar dochter had haar iets vertelt over de Teutoonse Orde en ze had het niet helemaal begrepen.
Wilde Jeltje nou de wapens oppakken? Het geloof speelde een belangrijke rol in hun gezin maar dit....
Een militairgelovige Orde, het had haar vreemd in de oren geklonken en ze was Jeltje gevolgd naar de poort om te zien wat de bedoeling was.
Ze was nieuwsgierig en hoopte antwoorden te vinden op de vragen die de haar de hele nacht uit haar slaap hadden gehouden.

Ze glimlacht naar de wachter bij de poort.
Beste wachter, Mijn naam is Sanjaya de Ligne en ik ben op zoek naar mijn dochter Jellichje de Ligne en naar Lasse de Ligne van Rapenburghe.
kunt u me de weg wijzen naar waar ik ze zou kunnen vinden?  


Ze wist niet zo goed wat nog meer te zeggen en het leek haar beter om de reactie van de wachter af te wachten.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

Aankomst Sanjaya de Ligne Empty
MessageSujet: Re: Aankomst Sanjaya de Ligne   Aankomst Sanjaya de Ligne Icon_minitimeMer Sep 01 2021, 19:52

Nog meer mensen aan mijn poort, met tegenzin ging ik kijken wie er nu opnieuw voor het kasteel stond.

Beste wachter, Mijn naam is Sanjaya de Ligne en ik ben op zoek naar mijn dochter Jellichje de Ligne en naar Lasse de Ligne van Rapenburghe.
kunt u me de weg wijzen naar waar ik ze zou kunnen vinden?


De weg wijzen .... men blik ging naar de vrouw toe ...

Mag ik u eerst vragen om uw wapens die u bij u zou dragen aan mij te overhandigen.

Bent u hier op bezoek of om lid te worden van de orde beste vrouwe?
Revenir en haut Aller en bas
Sanjaya de Ligne

Sanjaya de Ligne


Nombre de messages : 9
Localisation RR : NL

Aankomst Sanjaya de Ligne Empty
MessageSujet: Re: Aankomst Sanjaya de Ligne   Aankomst Sanjaya de Ligne Icon_minitimeVen Sep 03 2021, 10:01

Mag ik u eerst vragen om uw wapens die u bij u zou dragen aan mij te overhandigen.

Bent u hier op bezoek of om lid te worden van de orde beste vrouwe?


San verstijft van schrik, wapens? Wat denkt die man wel niet van haar?
Oh nee, ze voelt dat ze moet lachen, het zullen de zenuwen zijn maar het komt nu wel heel slecht uit.
Haar lip begint wat te trekken en gauw zet ze haar tanden erin.
Au!
En dan houd ze het niet meer, de lach die ze net nog probeerde in te houden vond zijn weg naar buiten....Het spijt me, het... het ... De tranen lopen inmiddels over haar wangen van het lachen.

Ze beseft dat het heel onbeleefd is om zo te staan lachen en na een keer diep ademhalen maant zichzelf tot orde.
Nogmaals het spijt me beste man maar die vraag had ik niet zien aankomen. Maar geen zorgen, normaal draag ik geen wapens, slechts als me dat gevraagd wordt of het nodig is ter bescherming zal ik een wapen ter hand nemen. Even denkt ze terug aan de tijd dat Anton haar leerde boogschieten in het bos.
Uhm.... ik denk dat ik moet zeggen dat ik op bezoek ben, weet u het was misschien wat impulsief van me maar mijn dochter Jellichje had me verteld dat ze hier naar toe zou gaan en ik ben haar gevolgd. Ze is nogal avontuurlijk aangelegd moet u weten en nou ja de liefde....Ze glimlacht nu naar de man die voor haar staat. Ik heb haar en Lasse horen spreken over de Teutoonse Orde en ik zou er graag wat meer van weten. Om een juiste beslissing te maken of ik lid zou willen worden is het vergaren van informatie de eerste stap denkt u ook niet?

Ze kijkt de man nu vragend aan Is er nog iets dat u wilt weten?
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

Aankomst Sanjaya de Ligne Empty
MessageSujet: Re: Aankomst Sanjaya de Ligne   Aankomst Sanjaya de Ligne Icon_minitimeSam Sep 04 2021, 18:48

Otto bekijkt de vrouw als ze steeds maar begint te lachen, was dit nu de laatste nieuwe manier om respect te tonen voor een heilige plaatst voor de vele teutoonse ritters.

Nogmaals het spijt me beste man maar die vraag had ik niet zien aankomen. Maar geen zorgen, normaal draag ik geen wapens, slechts als me dat gevraagd wordt of het nodig is ter bescherming zal ik een wapen ter hand nemen.

Spijt zegt u beste vrouwe, deze muren hebben geschiedenis en herbergen traditie en verdienen toch enig respect zo denk ik.
Spijt is wel het minste .... maar ik zal uw waardering doorgeven aan de Hochmeister.


Otto luisterde verder naar de uitleg van de vrouwe en op één punt kon hij het met haar eens zijn, informatie was de eerste stap om lid te kunnen worden.

Leest u dit handvest vrouwe de ligne en indien u vragen hebt vraagt u deze maar.

Handvest
Revenir en haut Aller en bas
Sanjaya de Ligne

Sanjaya de Ligne


Nombre de messages : 9
Localisation RR : NL

Aankomst Sanjaya de Ligne Empty
MessageSujet: Re: Aankomst Sanjaya de Ligne   Aankomst Sanjaya de Ligne Icon_minitimeDim Sep 05 2021, 08:51

Spijt zegt u beste vrouwe, deze muren hebben geschiedenis en herbergen traditie en verdienen toch enig respect zo denk ik.
Spijt is wel het minste .... maar ik zal uw waardering doorgeven aan de Hochmeister.


De ietwat zure rectie van de man doet haar fronsen. Haar lach had immers niks te maken met een gebrek aan respect voor de orde maar meer met de vraag die haar gesteld werd of ze wapens bij zich droeg. Waar had ze die ins hemelsnaam moeten verbergen? Ze zucht een keer diep, kennelijk had ze een niet al te beste eerste indruk gemaakt.

Leest u dit handvest vrouwe de ligne en indien u vragen hebt vraagt u deze maar.

Ze knikt de man toe en neemt het handvest van hem aan. Dank u wel heer, ik zal het goed doorlezen.
Wat een vreemde manier van verwelkomen, haar zo bij de poort laten staan. Niet eens een kreeg ze een plaats aangeboden waar ze kon gaan zitten. Een beetje ongelukkig stond ze met het handvest in haar handen. Dan loopt ze naar een oude boom en gaat er tegenaan zitten. Rustig leest ze het handvest door ondertussen in zichzelf mopperend over het feit dat hij haar niet eens aansprak bij haar titel, Dame van Merwede. Poeh! verschrikt kijkt ze op om te zien of de man haar gehoord heeft. Ach wat zou het ook. Als ze de regels leest die in het handvest staan wordt haar al gauw duidelijk dat ze daar niet goed mee uit de voeten kan.
Ze staat op, klopt geërgerd wat takjes van haar jurken loopt terug naar de man.

Ik heb het doorgelezen echter het is voor mij nog veel te vroeg om me nu reeds aan te sluiten bij de orde, ik wil meer weten en meer zien daarom ben ik hier. U zou dus kunnen zeggen dat ik op bezoek ben en zoekende of er hier een plaats voor mij is. Nu zou ik graag naar Lasse en Jellichje gebracht worden als dat mogelijk is.
Revenir en haut Aller en bas
Otto
Gardien
Otto


Nombre de messages : 1278
Localisation RR : Poste de Garde

Aankomst Sanjaya de Ligne Empty
MessageSujet: Re: Aankomst Sanjaya de Ligne   Aankomst Sanjaya de Ligne Icon_minitimeDim Sep 05 2021, 09:33

Otto bekijkt de vrouwe met aandacht, blijkbaar leek de vrouwe niet erg tevreden.


Ik heb het doorgelezen echter het is voor mij nog veel te vroeg om me nu reeds aan te sluiten bij de orde, ik wil meer weten en meer zien daarom ben ik hier. U zou dus kunnen zeggen dat ik op bezoek ben en zoekende of er hier een plaats voor mij is. Nu zou ik graag naar Lasse en Jellichje gebracht worden als dat mogelijk is.

Een map nam hij bij zich en toonde die aan de dame ... u zal hier heen moeten .. de Zaal der Sollicitanten.

Normaal zal u daar de Hochmeister vinden en ook de personen die u zoekt.

Zij zullen u verder kunnen helpen in uw zoektocht Dame Sanjaya.

Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





Aankomst Sanjaya de Ligne Empty
MessageSujet: Re: Aankomst Sanjaya de Ligne   Aankomst Sanjaya de Ligne Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
Aankomst Sanjaya de Ligne
Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Ordre Teutonique :: Marienburg - Ordo Teutonicus :: Porta Barbakane-
Sauter vers: