Ordre Teutonique
[RP] Onrust aan de poort Blason10
Ordre Teutonique
[RP] Onrust aan de poort Blason10
Ordre Teutonique
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.

Ordre Teutonique

Ordre Militaro Religieux Aristotélicien des RR
Deutscher Orden / Geistlicher Ritterorden im RK

Teutoonse Orde / Militairgelovige Orde van de KR

 
Rome  AccueilAccueil  Dernières imagesDernières images  S'enregistrerS'enregistrer  Connexion  
Le Deal du moment : -20%
-20% Récupérateur à eau mural 300 ...
Voir le deal
79 €

 

 [RP] Onrust aan de poort

Aller en bas 
+5
sonho
Sjnoel
karateboyke
Christiaan
JuliusV
9 participants
Aller à la page : 1, 2, 3  Suivant
AuteurMessage
JuliusV
Membre défunt
JuliusV


Nombre de messages : 139
Localisation RR : Les Pays Bas

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 06:34

Julius ligt nog in bed als hij de kerkklokken zes maal hoort luiden. Over een half uur wordt hij op het binnenplein verwacht. Julius trekt zijn kledij aan en pakt zijn zwaard, zijn boog en een koker vol met pijlen. Enigzins gehaast loopt hij naar buiten. Het is nog erg stil op straat. In sommige huizen ziet hij een kaars branden, maar in de meeste is het nog donker. Het is koud buiten, ondanks het donker ziet Julius dat hij wolkjes kan blazen. Gelukkig krijgt hij het redelijk warm van het lopen.

*Klop klop*

Julius klopt op de deur van Christiaan van den Kasteele. Samen zullen zij straks patrouille moeten gaan lopen langs de muren van het Graafschap Krimpen. Het blijft even stil, maar dan opent de deur.

Ik ben er klaar voor oom.

Mooi, dan zullen we in ieder geval optijd zijn.

Julius en Chris zijn duidelijk nog niet helemaal wakker. Ze hebben elkaar tijdens de eerste minuten weinig te vertellen. Op het binnenplein staan de vorige twee wachten al klaar om afgelost te worden.

Zijn er onderweg nog bijzonderheden gebeurd?

Nee, het was weer een stille koude nacht. We kijken er erg naar uit om lekker ons bed in te duiken.

De mannen lachen.

Goed, laten we dan maar gaan Chris.

Samen lopen Julius en Chris richting de muur. Het is inderdaad ontzettend koud en Julius trekt zijn kraag tot aan zijn oren. Het is een redelijke klim om via de stenen trap op de stadsmuur te komen. Eenmaal boven staan de twee heren nog wat uit te hijgen, maar lopen dan rustig verder.

Het is een heldere dag en ondanks de schemer kunnen ze aardig ver over de muren kijken.
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 06:40

Samen met zijn oom loopt Christiaan over de poort, hij kan ver zien. Wat een prachtig uitzicht is het toch. denkt Christiaan Dan ziet hij iets, aan de horizon.

In de verte komt een grote groep mensen naar de poort toegestroomd. Mannen en vrouwen, kinderen, ouderen, zieken en gewonden, traag vorderen ze.


Oom, kijk daar, er komt een grote groep mensen deze kant uit. Ze zien er nogal gehavend uit, dat kan niets goed zijn.

Uiteindelijk komen ze bij de poort aan en een man stapt vooruit, hij bonkt tegen de poort.

Ondertussen zijn Christiaan en zijn oom naar de poort gelopen, om te kijken wat er aan de hand was. Ze kijken van achter de poort naar de mensen.


Gegroet iedereen. Mag ik vragen wat jullie hier brengt? En wat er met jullie gebeurt is? zegt Christiaan.

De man die op de poort bonkte, begint het relaas te vertellen.

Gegroet Heren, ik ben Hubert, en dit zijn mijn dorpsgenoten. Wij komen uit het dorp Ankeveen. Ons dorp is afgebrand, toen een bliksem insloeg en onze hutten vuur vatten. Ze waren van hout en stro, dus we konden het vuur niet meer blussen. Vele familie en vrienden zijn bij de brand gestorven.

Wij zijn moeten vertrekken en hebben bij vele dorpen hulp gevraagd, maar niemand wou ons helpen. Al 30 dagen zwerven wij rond, door het land, op zoek naar hulp. Wij hebben niets meer te eten, meerderen zijn ziek en velen zijn al gestorven tijdens de reis.

Toen hoorden wij over de Teutoonse Orde. Dat zij het arestotelische geloof verspreiden en beschermen, dat zei opkomen voor hun, die in nood zijn. Daarom zijn wij naar hier getrokken. Wij zijn allen arestotelisch en onze laatste hoop ligt bij U en Uw Orde.


Christiaan luistert naar het relaas van Hubert en kijkt daarna zijn oom aan.

Oom, wij moeten deze mensen helpen, dat zijn wij verplicht als beschermers van het geloof. Wat gaan we doen, we kunnen ze niet zomaar wegsturen!?
Revenir en haut Aller en bas
JuliusV
Membre défunt
JuliusV


Nombre de messages : 139
Localisation RR : Les Pays Bas

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 06:46

Oom, wij moeten deze mensen helpen, dat zijn wij verplicht als beschermers van het geloof. Wat gaan we doen, we kunnen ze niet zomaar wegsturen!?

Julius richt zich naar Hubert, die duidelijk de leider van het geheel lijkt te zijn.

Beste Hubert, u heeft er goed aan gedaan naar hier te komen. Wij Teutonen staan klaar voor de medemens, maar zoals u wel zult kunnen begrijpen kan ik u niet zomaar binnenlaten. U kunt uw tenten buiten de poort opzetten en wij zullen contact opnemen met onze leidinggevenden. Hopelijk zullen zij besluiten u binnen te laten.

Dan begint Julius te fluisteren tegen Chris.

Chris, dit is ernstig. We kunnen deze mensen niet aan hun lot overhalen, maar ze zijn duidelijk ziek. Sommige hebben zweren op hun gezicht en armen. Ga direct de Hochmeister Sjnoel halen, ik zal hier blijven om de boel in de gaten te houden.

Haast je!
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 06:49

Haast Je

Ja oom, ik ben al weg.

Zo snel als hij kan rent hij naar binnen.

Een tijdje later komt hij terug, samen met Hochmeister Sjnoel, die hij ondertussen op de hoogte heeft gebracht van de situatie.
Revenir en haut Aller en bas
karateboyke
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 215
Localisation RR : Heusden
Niveau : lvl.3 - weg van de Staat

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 07:04

Karateboyke was net opgestaan toen hij zijn neef: Christiaan heel snel zag voorbij lopen. Aangezien Christiaan de wacht zou houden vandaag, betekende het niet veel goeds dat hij "wegliep".
Karateboyke trok snel zijn kledij aan pakte zijn zwaard en haaste zich naar de poort.
Daar aangekomen ziet hij Julius en de mensen.


Wow, Julius,
Wat doen al deze mensen hier.
Kan ik met iets helpen?
Revenir en haut Aller en bas
Sjnoel
Ritter
Ritter
Sjnoel


Nombre de messages : 1056
Localisation RR : Leiden
Niveau : Citoyen-Tailleur

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 07:08

De HochMeister zat nog in zijn bureau te werken, om de laatste administratie rond te krijgen. Nog een paar maanden en hij zou dan kunnen klimmen naar een ander niveau. Hij telde de munten een voor, nog eens een keer, en nog eens... Hij gaapte, keek eens door het grote raam dat uitkijk gaf op de uitgestrekte wijden van het Hollandse landschap, Krimpen was een perfecte plaats voor het fort, en hij dankte de Schepper dat zij nu hier zaten.

Hij liep naar de kast waar de schatkist van de Teutoonse Orde in verborgen lag, hij stopte er een grote sleutel in, maar haalde die direct terug, toen hij gerammel aan zijn deur hoorde. Het Christiaan, deze jonge Reiter, pas nieuw bij de Teutoonse Orde, denderde binnen.


Wat moet dat Reiter?

Discipline en respect, is dat u vergaan? Wat komt u hier doen rond deze tijd, u hoort op patrouille te zijn! Verklaar u nader, voor ik u hier wegstuur.


De Reiter schrok van de reactie en gaf zijn verhaal, de HochMeister trok weg van schrik en knikte vurig toen de recruut vroeg of hij mee ging.

Ze kwamen daar aan, en Sjnoel zag de meningte staan. Hij slikte... Waar moesten zij die mensen bergen? Oei, hij bidde tot God, om hem raad te geven, waarom moest dit nu...

Hij richte zich tot Julius.


Hou ze even buiten de muren, zorg dat ze gevoed, gekleed, en verzorgd worden. Zorg voor tenten, vuren etc... W kunnen ze niet allemaal binnen bergen. Zorg tevens voor enkele Reiters en twee Hospittlers of Ordenkaplans die de mensen kunnen verzorgen.
Revenir en haut Aller en bas
JuliusV
Membre défunt
JuliusV


Nombre de messages : 139
Localisation RR : Les Pays Bas

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 07:41

Julius had weinig moeite de menigte kalm te houden. Ze waren kennelijk allemaal moe en waren met hun laatste krachtinspanning tot de poort van Krimpen gekomen. Ze hadden geen energie over om te klagen of wat dan ook...

Christaan was nog niet lang weg, voor Julius Aelwijn aan zag komen hollen.


Wow, Julius,
Wat doen al deze mensen hier.
Kan ik met iets helpen?


Julius legde uit wat de mensen hier kwamen doen.

Maar alles is nu redelijk onder controlle. Ik wacht eigenlijk op de Hochmeister, hopelijk weet hij wat we moeten doen.

Hij was nog niet uitgesproken of daar zag hij Christaan al aankomen, de Hochmeister haastte zich achter hem aan.

Hou ze even buiten de muren, zorg dat ze gevoed, gekleed, en verzorgd worden. Zorg voor tenten, vuren etc... W kunnen ze niet allemaal binnen bergen. Zorg tevens voor enkele Reiters en twee Hospittlers of Ordenkaplans die de mensen kunnen verzorgen.

Komt in orde Hochmeister Sjnoel. Ik hoop dat het me lukt de manschappen en de middelen te verzamelen.

Aelwijn, zoek Bolsius, meestal heeft hij aardig wat goederen op voorraad, je zult zeker wat broden kunnen regelen voor deze arme mensen. Christiaan, misschien kun jij aan Hubert uitleggen wat er gaat gebeuren?


Na dat gezegd te hebben rende Julius naar de herberg. Meestal zat het daar wel vol met mensen en hopelijk kon hij daar de juiste mensen vinden.
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 08:12

Geen probleem Oom.

Hierna wendt Christiaan zich tot Hubert.

Hubert, wij zullen u en uw dorpsgenoten niet in de steek laten. Wij zullen tenten en kampvuren neerzetten voor jullie en we zullen ook zorgen voor voedsel en verzorging. Gelieve ons wel even tijd te gunnen om dit alles te verzorgen, maar u mag er zeker van zijn dat we ons haasten.
Revenir en haut Aller en bas
karateboyke
Bruder
Bruder



Nombre de messages : 215
Localisation RR : Heusden
Niveau : lvl.3 - weg van de Staat

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 09:41

JuliusV a écrit:

Julius legde uit wat de mensen hier kwamen doen.

Maar alles is nu redelijk onder controlle. Ik wacht eigenlijk op de Hochmeister, hopelijk weet hij wat we moeten doen.

Aelwijn, zoek Bolsius, meestal heeft hij aardig wat goederen op voorraad, je zult zeker wat broden kunnen regelen voor deze arme mensen. Christiaan, misschien kun jij aan Hubert uitleggen wat er gaat gebeuren?

Aelwijn rende zo snel hij kon naar de herberg in de hoop hem te vinden
Revenir en haut Aller en bas
sonho
Membre défunt



Nombre de messages : 1975
Localisation RR : Leiden
Niveau : lvl3 - kleermaker - weg van de kerk

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 10:55

Sonho kwam aan de poort en zag daar Christiaan staan, druk in gesprek met een vreemde man. Hij liep naar hem toe.

Beste Christiaan, Ik hoorde van Julius dat mijn hulp hier gewenst was.
Als iemand me naar de zieken kan brengen dan kan ik zien wat ik kan doen.
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 11:00

Christiaan wendt zich naar Sonho.

Oom, goed dat u hier ook bent. Dit is Hubert, de leider van deze groep, hij zal u begeleiden.

Dan wendt hij zich tot Hubert.

Hubert, deze man kan u zieken verzorgen. Breng hem naar de zieksten onder u, zodat hij hun eerst kan helpen.

Na dit gezegd te hebben ziet hij Hubert voorop gaan naar de zieksten van de groep.
Revenir en haut Aller en bas
Pilske
Membre défunt
Pilske


Nombre de messages : 726
Localisation RR : Antwerpen, Comté de Flandres
Niveau : 3 - Wetenschap (médicine)

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 11:07

Pilske kwam aan bij de wachtpost. Hij zag dat zijn hulp erg welkom was.

Hallo Chris. Wat kan ik doen? Zal ik alvast wat tenten helpen opbouwen? Ik heb mijn gereedschap bij.

Pilske keek eens rond om te zien wie hem wou helpen bij het bouwen van de tenten voor deze mensen. Vooral de ouderen en zieken moesten beschermd worden.
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 11:10

Dag Pilske, goed u hier te zien, u hulp is welkom. U kunt best Hubert en Sonho volgen, zei gaan naar de zieksten van de groep, die kunnen het meest beschutting gebruiken.

Christiaan geeft wat doeken, die op een kar liggen, aan Pilske Die kunnen als tentzeil dienen.
Revenir en haut Aller en bas
Toberk
Bruder
Bruder
Toberk


Nombre de messages : 176
Localisation RR : Leiden
Niveau : Lvl 3 - Molenaar - Weg van het Leger

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 12:12

Ook Toberk komt aan bij de poorten en ziet daar een drukte van jewelste. Ondertussen proberen enkele Teutonen het in goede banen te leiden, wat hen prima lukte.

Ik ben blij dat ik hier ben, deze mensen hebben inderdaad hulp nodig. Zeg me maar wat ik moet doen.
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 12:16

Christiaan ziet Toberk aankomen. Hij loopt naar hem toe.

Toberk, u komt ook helpen? Goed, we kunnen iedereen gebruiken.

Christiaan kijkt even snel rond waar hulp het dringendst is.

U kunt mss al wat tenten opzetten voor de ouderen van de groep, die hebben ook beschutting nodig. Hier zijn wat doeken en het nodige gereedschap.

Christiaan geeft Toberk wat doeken die op de kar lagen en wat van het extra gereedschap dat Pilske had meegenomen Wink

Hierna neemt hij pen en papier en loopt door het kamp, om te kijken wat er allemaal nog moet gebeuren en wat het dringendst is.
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 12:35

Christiaan komt terug van zijn ronde, hij heeft alles netjes neergepent en hangt het briefje aan de poort.

Citation :
Nog te doen:
Reiters;
-Tenten voor de zieksten, Pilske kan hulp gebruiken
-Tenten voor de ouderen, Toberk kan hulp gebruiken
-Tenten voor de rest van de groep
-Kampvuren om mensen op te warmen

Hospittlers;
-Zieken verzorgen
-Ouderen verzorgen

Gelieve gewoon te beginnen aan een taak, er kan overal hulp gebruikt worden, dus niet staan wachten tot je een taak krijgt.

Christiaan

Hierna gaat Christiaan alvast wat Kampvuren maken.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 13:04

Xeado snelt naar de poort en treft een complete chaos aan.

Wat is er hier in God's naam aan de hand.

Hij ziet enkele Reiters en Hospittlers rondlopen als een kip zonder kop, plots ziet hij Pilske in de problemen zitten met tenten opzetten voor de zieken. Xeado snelt Pilske te hulp.

Hey Pilske, ik zie dat je wat hulp nodig hebt. Ik zal u even komen helpen. Zeg kan jij eens vertellen wat er precies gebeurt is?
Revenir en haut Aller en bas
Invité
Invité




[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 13:14

Omenio ziet waar hij kan helpen en maakt alvast een vuurtje aan ... dat kan altijd handig zijn voor 's avonds of voor heet water bij de zieken.
Revenir en haut Aller en bas
JuliusV
Membre défunt
JuliusV


Nombre de messages : 139
Localisation RR : Les Pays Bas

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 13:16

Julius komt vlak na Xeado aan bij de poort. Er begint zich al een echt tentenkamp te vormen. Sonho doet zijn best de zieken te verzorgen, Christiaan is een groot vuur aan het maken en Pilske, Toberk en Xeado zijn bezig met de tenten. Julius ziet nu al een verschil op de gezichten van de vluchtelingen. Eindelijk kunnen ze hun zorgen even laten gaan, nu zijn er mensen die voor ze willen zorgen.

Julius loopt naar Christiaan.


Is Aelwijn nog niet terug met voedsel? We kunnen deze mensen niet te lang zonder voedsel laten zitten... En loopt de Hochmeister hier nog ergens rond?
Revenir en haut Aller en bas
Pilske
Membre défunt
Pilske


Nombre de messages : 726
Localisation RR : Antwerpen, Comté de Flandres
Niveau : 3 - Wetenschap (médicine)

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 13:22

Pilske was druk bezig een tent recht te zetten. Allen ging het niet zo vlot. De zieken probeerden wel te helpen, maar waren te zwak om veel te doen. Dan zag hij Xeado op hem afkomen.

Hallo Xeado. Bedankt voor je hulp. Met twee gat het vlotter. Dan kunnen de zwaksten toch al wat beschutting krijgen.

Zeg kan jij eens vertellen wat er precies gebeurt is?

Deze mensen hun dorp werd afgebrand. Ze lopen al een maand lang rond op zoek naar hulp. Julius en Chris zagen hen vanmorgen voor de poorten staan.

Pilske gaf een doek aan Xeado.

Hier, help me even dat doek over die balken te leggen.

Pilske begon meteen verder te werken. Het wordt snel donker en hij wil niet dat de zieken doodvriezen.
Revenir en haut Aller en bas
Gast
Invité




[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 13:37

sirrobert komt langs de poort lopen, het is altijd een mooi uitzicht vanaf de muur, als hij een grote commotie voor de poort ziet
snel loopt hij ernaar toe en vraagt aan de eerste de beste teutoon die hij tegen komt wat er aan de hand is


in god's naam, wie zijn al die mensen?
Revenir en haut Aller en bas
JuliusV
Membre défunt
JuliusV


Nombre de messages : 139
Localisation RR : Les Pays Bas

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 13:42

Voor Christiaan antwoord kan geven op Julius' vragen vervoegt Sir Robert zich bij hen.

in god's naam, wie zijn al die mensen?

Ah, Sir Robert. Goed dat u er ook bent. Deze mensen zijn huis en haard kwijt. Ze hebben lang gereist en zijn hier gekomen om onze hulp. Ze zijn erg ziek dus worden ze niet uitgenodigd binnen de muren van dit Graafschap. We bouwen hier een tentenkamp voor ze. Misschien kunt u Pilske, Toberk en Xeado helpen met het opzetten van de tenten. Het wordt snel donker en in deze kou is het onverantwoord als die mensen in de openlucht moeten bivakkeren.
Revenir en haut Aller en bas
Toberk
Bruder
Bruder
Toberk


Nombre de messages : 176
Localisation RR : Leiden
Niveau : Lvl 3 - Molenaar - Weg van het Leger

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 14:22

Toberk wenkt Sir Robert.

Kom hier maar helpen, dan hebben deze mensen toch al iets boven hun hoofd en moeten de zieken niet meer in de kou staan. Dat is alleen maar slechter voor hun.

Snel gaat Toberk verder met tenten op te zetten.
Revenir en haut Aller en bas
sonho
Membre défunt



Nombre de messages : 1975
Localisation RR : Leiden
Niveau : lvl3 - kleermaker - weg van de kerk

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 14:33

Sonho was met Hubert naar een aantal zieken gelopen om ze te verzorgen. Helaas had hij nog geen medicijnen bij zich, maar hij kan ze wel alvast helpen met het schoonmaken van wonden en ze te drinken geven. Het waren er veel. Vrouwen, kinderen, maar ook mannen, zowel ouderen als kinderen. Het zag er allemaal niet goed uit.

Sonho ging ze een voor een langs, en depte hun hoofden met een vochtige doek om de koorts wat te verlagen. Het gaf enige verlichting, al was het maar van korte duur.
Als er niet snel een echte dokter bij kwam, dan zouden een aantal het niet meer lang maken. Alleen God kon ze nog redden.

Sonho bij een groepje op zijn knieen zitten en begon te bidden.


God, almachtige heer.
Help deze armen zielen.
Ook zij zijn Uw kinderen.
Verlaat hen niet.
Geef mij de kracht hen te helpen,
in deze zware uren van lijden en leed.
Genees hun wonden en verzacht hun koorts.
Opdat wij U eeuwige dank verschuldigd zijn.
Ik smeek U,
red hen want ook zij zijn Uw schepping.
Amen
Revenir en haut Aller en bas
Christiaan
[NL] Ordensmarschall
[NL] Ordensmarschall
Christiaan


Nombre de messages : 980
Localisation RR : Heusden
Niveau : 3 Wetenschap

[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitimeSam Jan 12 2008, 16:03

JuliusV a écrit:
Is Aelwijn nog niet terug met voedsel? We kunnen deze mensen niet te lang zonder voedsel laten zitten... En loopt de Hochmeister hier nog ergens rond?
Christiaan stopt met het vuur aan te wakkeren en wendt zich tot zijn Oom.

Nee oom, ik heb Aelwijn nog niet gezien. Maar hij zal hopelijk wel snel komen. Ik hoop het althans.

Christiaan kijkt bezorgd rond naar de uitgemergelde gezichten.

Euhm, de Hochmeister, die weet ik niet zijn. Maar nu moet ik weer verder, anders gaat het vuur uit.

Christiaan begint het vuur weer aan te wakkeren. En zegt enkele mensen er rond te gaan zitten.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé





[RP] Onrust aan de poort Empty
MessageSujet: Re: [RP] Onrust aan de poort   [RP] Onrust aan de poort Icon_minitime

Revenir en haut Aller en bas
 
[RP] Onrust aan de poort
Revenir en haut 
Page 1 sur 3Aller à la page : 1, 2, 3  Suivant
 Sujets similaires
-
» Intelex aan de poort
» Noë meldt zich aan de poort
» Nogwa staat aan de poort
» Lindross verschijnt aan de poort
» Toires arriveert bij de poort.

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Ordre Teutonique :: Marienburg - Ordo Teutonicus :: Porta Barbakane :: Archives / Archiv / Archief / Archivi-
Sauter vers: